logo

logo

23 augustus 2012

Verrassende Franse pruimen.


Langs de kant van de Franse bergweggetjes, huizen kraampjes met vers en geurend fruit. De vruchten die je hier kan kopen smaken zoeter en voller, vanwege de vele zonnestralen waarmee ze opgroeiden.
Ik parkeer voor een doosje diep rode frambozen en een kilo sappige pruimen. De vele rassen zorgen voor een variatie aan pruimen in gele, groene, rode en blauwe tinten.
Mijn voorkeur gaat naar de kleine groene vruchten. Ik snijd hun hoedjes af met een scherp mes en verwijder de steen. Vervolgens maak ik een vulling van zachte ricotta, verse volle room, vanillesuiker en een snuifje kaneel. Het mengsel lepel ik in de pruimen en plaats dan hun hoedjes terug. Als je de pruimen warm wil serveren, schik ze in een vuurvaste schotel en plaats ze in de oven op 160 graden gedurende 10 minuten. Verpak ze in aluminiumfolie om ze even op de BBQ te laten smelten... heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie