logo

logo

21 juli 2013

Recipe Redux.



Dezer dagen draait alles rond vakantie en Recipe Redux daagt me uit om een recept te bloggen rond dit thema. En dan wel rond "gezond eten onderweg".
   Om niet telkens te moeten te stoppen bij een wegrestaurant, heb ik steeds een picknick  mee in de auto. Allerhande gesneden fruit, knapperige worteltjes en frisse komkommer houden vaak de mondjes op de achterbank tevree. Voor de lunch probeer ik ook verrassend uit de hoek te komen. Het is best saai om dan boterhammen te eten. Het beleg kan variĆ«ren, toch blijft het een sneetje granen. Waarom niet kiezen voor cake in de? Ik hoor u denken dat cake is om te snoepen. Mijn recept overtuigt je van het tegenovergestelde.
Los 10 g gist op in 150 ml lauwe karnemelk. Meng 1 koffielepel zout door 250 g speltbloem. Maak een putje in het midden van de bloem en giet er de lauwe gistoplossing bij. Voeg daar 2 geplette bananen aan toe. Kluts 1 ei en roer dit bij het mengsel. Je kan er eventueel ook wat kaneel bij strooien. Het beslag schep je over in een bakvorm om gedurende 30 minuten in de oven te laten garen.
De cake geurt zoet door de bananen en kaneel, maar is geenszins snoeperig gebak. Een gezonde keuze om af te wisselen met een boterham. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie