logo

logo

21 juni 2013

Recipe Redux.


Het zijn vaak de kleinste ingredienten die een gerecht de juiste smaak kunnen geven...
Deze Recipe Redux draait om zaden, pitten en allerhande knapperig gezond strooisel dat zorgt voor een pittige of krokante toets.


Pasta, in al haar vormen, is steeds een succes aan onze tafel.
Vandaag geef ik de spaghetti een knapperig korstje. Gecombineerd met 2 groenten, die niet altijd met enthousiasme onthaald worden, zal ik er toch voor zorgen dat de kids smikkelen.
Een verse broccoli en bloemkool versnijd ik in stukken en gaar ze in een pan met kokend water. Ondertussen bak ik 4 fijngehakte teentjes look in een klontje boter. Ik kook voldoende spaghetti in zout water.
Om een knapperig korstje rond de pasta te krijgen, gebruik ik een mix van spelt-paneermeel en lekker veel sesamzaadjes, die ik in een hete pan, zonder vetstof, bruin laat worden. Let op, dat gaat snel.
Ik strooi het mengsel en de gebakken look over de uitgelekte pasta en hussel tot elke sliert bedenkt is met een knapperig korstje. Dan volgen de zacht geworden groenten. Ze breken in stukjes en mengen zich perfect met de pasta.
Je kan de pasta koud of warm opdienen. En eventueel over gieten met een lichte kaassaus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie