logo

logo

21 november 2011

Pizza-pistolet.

In plaats van de oudbakken pistolets van zondag aan de eenden te voeren, bereid ik vandaag pizza-pistolets voor de lunch. Ik reken 1 pistolet per persoon, en snijd die in 3 schijven. Dit wordt de bodem van mijn pizza. 2 delen beleg ik met iets zouts, 1 deel behoud ik als toetje.
Eerst bestrijk ik de bodem met een wat olijfolie. Dit voorkomt een beetje dat de natte ingrediĆ«nten door het broodje gaan sijpelen. Hierop verdeel ik 2 soeplepels gepelde tomaten uit blik. Strooi ook wat zout en peper, naar smaak. Ga in de ijskast op zoek naar overschotjes, bijvoorbeeld van videe of groentensaus, die smaken vaak het lekkerst op een pizza-pistolet. Je kan je pizza beleggen met hesp, een stukje kip of gehakt, een sneetje salami of jonge kaas. Nadien stapel ik een schijfje paprika, verse tomaat en een plak rijpe ananas op mijn pistolet. Werk je pizza af met wat gemalen kaas en gedroogde basislicum. Schuif je pizza’s in de oven en bak ze op 160 graden.
De zoete pizza-pistolet besmeer ik met noten- of chocopasta. Daarop verdeel ik schijfjes banaan. Ik werk mijn toetje af met wat amadelschilfers of gemalen kokosnoot.
Een gezond en gemakkelijk pizza-alternatief! Meer tips op Zesta.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie