logo

logo

12 januari 2009

Verlof.

20 dagen verlof. Dat is toch om mee te lachen. Gisteren legde ik de laatste hand aan de jaarplanning voor 2009. Een uitgedokterd schema van weekends, werkdagen, feestdagen en schoolvakanties. Ik heb er serieus aan gepuzzeld. Alles bij elkaar heb je een ruime 75 dagen nodig om zélf je kind te kunnen opvangen tijdens de schoolvakanties. Geen pedagogische studiedagen en gebeurlijke "brug"dagen meegeteld. Als werknemer heb ik recht op 22 dagen. Niet echt evenredig dus. Als je kind ziek is, moet je de opvang bij elkaar zien te sprokkelen, zodat je niet nog extra dagen van je verlof moet afsnoepen. Dat valt niet altijd mee. Ik ben niet het type om naar het Ziekenfonds te bellen om te vragen of iemand op mijn zieke dochter wil passen. Mamie is eigelijk de enige optie. Ik ben haar altijd dankbaar voor de flexibiliteit die ze toont. Hoe lossen anderen dit op? Het maakt me zenuwachtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie