logo

logo

5 december 2008

Een uitdaging.

Ik ben geen voorstander van veel televisie kijken, maar met de drukte van een job en een huishouden, is het soms verleidelijk om je kinderen aan Plop of Kaatje toe te vertrouwen. Het geeft je wat ruimte om zelf rustig te douchen, te ontbijten, boekentassen klaar te maken... wakker te worden. Voor ze aan tafel hun boterham opeten, mogen Emma en Stella TV kijken. Vandaag besliste ik echter dat klank en beeld uit zouden blijven. Het circus in de badkamer draaide weer op volle toeren, omdat Stella staartjes in haar haar wou - ze die even later gillend uittrok, Emma de Mega Mindy pop niet wilde teruggeven - of was het omgekeerd... Ze zijn beiden groot genoeg om zich, op een paar knoopsgaten na, zelf aan te kleden. Ze weten ook beter dan als twee dwazen achter elkaar te lopen op de gladde tegels. Het is een uitdaging, maar ik laat de TV uit. Ik leg uit dat ze enkel aangaat als ze zich gedragen 's morgens. Even schrikken de meisjes van mijn onverwachte beslissing. Sleepvoetend volgen ze me naar de keuken. Even is het stil aan tafel. Maar naar goede gewoonte opent Stella het gevecht. Ze wil haar boterham niet. Weet jij nog wat je vanmorgen at?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie