logo

logo

6 januari 2010

3 Koningen.

Als kind verkleedde ik me, samen met mijn zus en ons buurmeisje. Geen Melchior of Bathazar, maar wat ruzie maken over wie Maria mocht spelen, en dus de pop mocht vasthouden. Dan de straat op met een van-zilverpapier-gemaakte-ster en een geldbuideltje. Munten van 20 frank gleden er deur na deur in. Aan het einde van onze tocht klopten we aan bij onze eigen ouders voor warme chocomelk. In mijn herinnering lag de weg er toen dik besneeuwd bij. Ondertussen lopen de meisjes zingend de straat op (onder begeleiding uiteraard). Ze genieten met volle teugen van de oude traditie van het "Oudjaar wensen". Hetzelfde concept, maar een andere datum ;-) Ik zorg voor de warme chocolademelk en heb me gewaagd aan een eigen 3 Koningentaart! 

2 opmerkingen:

  1. Nou die taart is prachtig gelukt, mooi die sterren erop. Na de tocht buiten zal dat wel héérlijk worden opgesmult!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke traditie. Ik herinner mij ook nog heel goed dat ik ging 'nieuwjaarszingen'. Met massa's snoep en geld kwam ik dan thuis. Hier gebeurt dat precies niet. Spijtig.
    Die taart ziet er inderdaad prachtig uit. Zat er ook een boon in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie