logo

logo

8 maart 2009

Heimwee.

Kunnen kinderen zo hard ziek willen zijn, dat ze ziek worden? Ik weet dat ik het een aantal keer geprobeerd heb, in de humaniora weliswaar. Een bezoekje aan de ziekenkamer was alles wat ik daarmee kon bekomen. Zelden mocht ik effectief naar huis. Emma is er wel in geslaagd. Zaterdagochtend werd ze wakker met koorts. Zaterdagnacht kreeg ik een sms'je met de vraag of ik haar zondagochtend wilde oppikken in Mechelen. De symptomen deden me vermoeden dat Emma last had van heimwee. Want nadat we 's middags in de tuin gepicknickt hadden, was ze alweer de oude. Of misschien werd ze kortstondig geplaagd door één of ander virus. En heeft het zich een weg uit haar lichaam gebaand op 24u tijd. Dat kan ook.

1 opmerking:

  1. Ik denk van wel! Ooit moest ik heeel vroeg opstaan om met school te gaan kajakken. Het was bar koud, regende en dus had ik niet veel zin, en probeerde ik de avond ervoor mijn mams over te halen dat ik niet meemoest. De dag zelf uiteindelijk opgestaan met een keel die helemaal dichtzat en met zware angine moeten thuisblijven, terwijl ik de dag ervoor helemaal gezond was.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie