logo

logo

23 april 2013

Een vijg uit de pan! Recipe Redux 6


Ook deze maand mag een receptje voor Recipe Redux niet ontbreken...
Mits wat vertraging, deel ik met vreugde mijn gezond recept rond het thema "Cupcakes, ja of nee".
Wie me al langer kent, weet dat ik dol ben op cupcakes, maar er ook een sport van maak om gezonde alternatieven te zoeken voor deze calorie-bommetjes!
Omdat ik wel hou van een hartige hap bij het ontbijt, bedacht ik dit heerlijk zoet recept voor bijzondere cupcakes boordevol energierijke ingredienten die je ochtend een extra boost zullen geven!

Verwarm de oven tot 170 graden. Meng 90 g volkoren Speltbloem met 2 g bakpoeder. Snijd 5 gedroogde abrikozen in kleine stukje en plet een halve rijpe banaan in een diep bord. Roer door de bloem 20 g echte boter, 80 ml magere melk en 1 ei - allemaal op kamertemperatuur. Voeg optioneel 5 g chia-zaadjes toe voor een ontbijt met pit!
Meng de ganse brij tot een glad mengsel en verdeel het over 6 cupcakevormpjes. Alvorens de schotel in de over te plaatsen, kan je bovenop het deeg een verse vijg plaatsen. Bak de cupcakes goedbruin.
Voortreffelijk ontbijt toch?! Smakelijk!


2 opmerkingen:

  1. Yum! I am a fig lover! These look amazing! Thanks for your ReDux contribution!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yum! I am a lover of figs! Thanks so much for your Recipe ReDux contribution! It's so creative

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie