logo

logo

27 mei 2010

Wie was er eerst?

Emma: "Maar mama, ik begrijp iets niet."
Ik: "Wat begrijp je niet, Emma?"
Emma: "Van waar komen ouders?"
Ik: "Ouders?"
Emma: "Ja... van waar komt mamie?"
Ik: "Uit de buik van bobonne."
Emma: "En bobonne dan?"
Ik: "Uit de buik van haar mama..."
Emma: "Ja, maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel, wie was er eerst?"
Ik: "Hoe bedoel je 'eerst'?"
Emma: "Wel, wie was er het eerst?"
Ik: "Jezus en Maria misschien? Misschien iemand anders. Misschien iets anders..."
Emma: "Ah...ja."
Ik: "Maar ik zal er eens een verhaal over zoeken om het te kunnen uitleggen, zodat jij het wel begrijpt."
Emma: "OK, mama."

Op die vraag was ik nog niet voorbereid.
Kleine kinderen, kleine problemen.
Grote kinderen, grote problemen.
Kleine kinderen, kleine vragen.
Grote kinderen, grote vragen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie