logo

logo

28 juli 2009

Waterratten.

In de Provence kruipt de temperatuur al vroeg naar 30 graden. Daarom verkoelen we ons meerdere keren per dag in het zwembad. Gewapend met zwembandjes en factor 50, plonzen de meisjes erop los. Emma wordt aangemoedigd om armen en benen synchroon te laten bewegen en zo vooruit te komen. Haar bewegingen stuwen haar tot bij een drijvende hand. Ze leert snel, en geniet met volle teugen van de nieuwe ervaringen die het water haar laat beleven. Voor ze het water uitstapt, kijkt ze tevreden rond naar het water dat ze heeft getemt. Ze straalt. Stella woelt geanimeerd. Ook zij heeft de smaak te pakken. We pletsen, spetsen en plodderen dat het een lieve lust is. Even later kijkt ze vertederd naar het water dat haar omringt en slaat haar armen eromheen om het een knuffel te geven. Zachtjes knikt ze haar hoofd naar links, maakt haar oor nat en zegt: " Het water is mijn dikste vriend, mama."

3 opmerkingen:

  1. Ik ben helemaal vertederd door zo'n mooie kinder-uitspraak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hoop dat het water nog lang haar vriend mag blijven... in september wil ik graag zwemlessen starten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven , de Provence , oh mijn hemel het moooiste plekje van Frankrijk...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie