logo

logo

17 maart 2009

Oudercontact.

Op uitnodiging van An en Ilse, de respectievelijke juffen van Stella en Emma, ging ik gisteren naar het oudercontact. Actief, beleefd, aangenaam, kapoen, creatief, geïnteresseerd, goed met letters... zijn slechts een greep uit de complimenten die Emma en Stella toegestrooit kregen. Ik glunderde. Maar ook Tom en Johan knikten, enigszins trots. Ik maakte me niet zozeer zorgen over Stella op school, dan wel over de beleving van Emma. En dat dan t.o.v. haar gedrag thuis. Blijkbaar is ze veel flinker op school. Aan mij om dat gedrag extra te stimuleren. De huiselijke omgeving, lees: bij mama zijn, brengt bij haar vaak flauwere reacties op. Het liefst zou Emma in mijn broekzak kruipen en een hele dag gewoon bij mij zijn. De aanwezigheid van Johan en Tom op het oudercontact, gaf me eerlijk waar, heel even een onzeker gevoel. Maar te zien hoe zij, in deze a-typische situatie handelden, verwarmde mijn hart. Volgende week gaan ze samen terug. Binnen het thema "papa" zullen ze de klasgenootjes van Emma vertellen wat hun ervaring is als papa en "Johan". De juf was alvast enthousiast. Ik wou dat ik een vlieg kon zijn die dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie