logo

logo

18 december 2013

Smartmat op het menu.


Een tweetal weken geleden werd er aan de voordeur gebeld. Een vriendelijke man leverde een grote bruine zak vol lekkers, met de groeten van het Smartmat-team. 
Wij zouden die week een Veggie Kookpakket proeven. De nieuwste aanwinst, die Smartmat sinds kort aanbiedt. 
Smartmat, Zweeds voor ‘slimme voeding’, bestaat ondertussen 1,5 jaar in BelgiĆ« . Hun gezonde en evenwichtige aan huis geleverde boodschappentassen krijgen steeds meer ruchtbaarheid in Vlaanderen en Brussel. Waren ze in 2012 met 7 klanten, dan zijn er er nu met meer dan 1000. Elke maandag rijden er meer dan 15 koelwagens uit om deelnemende gezinnen te voorzien van de nodige vitamientjes voor de week. 

Een 30-tal producten kregen zorgvuldig een plaats in mijn keuken. Maar ik kon niet wachten om het eerste recept uit te te testen. Halloumisalade met huisgemaakte hummus was meteen een schot in de roos. Mijn favoriet ingrediƫnt was Bulgur. Een graanproduct dat vaak in de Mediteraanse keuken gebruikt wordt. Ik denk dat ik er wel eens een dessertje mee wil uitproberen ;)


Woensdag bereidde ik romige gnocchi met wortelgroenten. Ik heb enorm gesmuld van de combinatie. Op gure hersftdagen is dit een ideaal vegetarisch comfortfood-recept! De pasta op basis van aardappelmeel kreeg trouwens van mijn kids 10/10. 

Het laatste recept maakte ik klaar voor bij het aperitief. Het was snel klaar en geen van mijn gasten had door dat ik tofu-gehakt gebruikte. Iedereen at enthousiast van de pittige tacotaart met guacamole. Al weer een succes.

Kortom Smartmat heeft voor een smaakvolle week gezorgd! En heeft er bij deze 5 fans bij!
Wil je zelf ook smullen van deze recepten of van andere niet-vegetarische menu's, surf dan naar www.smartmat.be en ontdek de inspirerende website!





1 opmerking:

  1. Hey Valerie, ik vind dit een geweldige "lay-out" van een blog. Ik ben niet zo erg thuis in de terminologie van de hedendaagse multimedia, maar voor mij is ie zeer aantrekkelijk en hoort die bij een leuke, hedendaagse no- nonsens vrouw! X Mireille

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie