logo

logo

21 februari 2013

Recipe Redux 4.



We zijn alweer de 21ste van de maand en dat betekent dat ik mijn receptje voor de Recipe Redux online kan zetten! Het thema deze keer is een gezonde recept baseren op mijn favoriete food-scene uit een film of mijn lievelingsgerecht uit een film. Ik heb niet lang moeten nadenken. Mijn favoriete food-film is "Julie & Julia". In deze film vertolkt Meryl Streep een fantastische Julia Child... ik ga er niets van verklappen, maar mocht je de film nog niet gezien hebben... doen!
Wat mij o.a. bijgebleven is uit de film, is deze verrukkelijke quote: "Butter is a glorious thing!" In de film ontdek je verschillende recepten uit de Franse keuken, waaronder ook chocoladetaart. Ik geef jullie mijn recept voor een nuttige (en gezondere) chocladetaart!

Ijzer is een mineraal dat een belangrijke rol speelt in ons lichaam. Het brengt o.a. de nodige zuurstof, via de rode bloedcellen, van de longen naar elke cel in je lichaam. Tijdens de zwangerschap moet je je ijzer inname verhogen. Je eet daarom best voldoende peulvruchten, broccoli, bloemkool of citrusvruchten om de opname van ijzer zo groot mogelijk te maken.
Ik ontdekte dat ook in cacaopoeder veel ijzer terug te vinden is. Dit ingrediënt gebruik ik dus graag om een heerlijke chocoladetaart te maken!
Smelt 200 g hele donkere chocolade (liefst de kwaliteit die 80% cacao bevat) met 100 g boter en 50 g suiker au bain Marie. Roer er vervolgens 4 eierdooiers door. Wanneer de dooiers opgenomen zijn, zeef je 25 g bloem en 30 g echte cacaopoeder erbij. In een kom klop je de eiwitten met 50 g suiker tot pieken en spatel ze door het chocolademengsel. Vul een taartvorm met je bereiding en bak het ongeveer 20 minuten op 180 graden. Het resultaat is een heerlijke chocoladetaart, die je van nuttige calorieën en een gezonde portie ijzer voorziet!


get the InLinkz code

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie