logo

logo

14 november 2012

gezonde snoepjes.



Omdat zowel mijn kinderen als ik graag knabbelen, zoek ik een recept voor gezonde snoepjes.
Ik ontdekte niet lang geleden gekruide kikkererwten. Bedekt met een mengeling van paprikapoeder, zout en peper, zijn ze de ideale snack tijdens een avondje televisie kijken.
Mijn dochters lusten het echter niet.
Voor hen bedacht ik dit recept van kikkererwten in een chocoladen jasje.
Week een handvol gedroogde kikkererwten een nachtje in water. Strooi ze vervolgens op een bakplaat, voorzien van bakpapier, en besprenkel ze met wat olijfolie. Bak de kikkererwten gedurende 25 minuten op 200 graden. Hou ze wel in de gaten, want ze kunnen uitdrogen of verbranden.
Laat de gegaarde balletjes afkoelen. Smelt ondertussen 50 g donkere chocolade in een steelpan. Wanneer de chocolade bijna helemaal gesmolten, neem je de pan van het vuur en smelt je een klontje boter in de warme chocolade. Roer de kikkererwten door de chocolade en schik ze vervolgens op een bakpapier om ze opnieuw te laten afkoelen.
De balletjes kan je zo opsmullen.
Tip: gebruik dubbel zo veel chocolade en verdeel je bereiding in cupcake-papiertjes om heerlijke chocolade brokjes te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie