logo

logo

3 september 2012

Back to work.



Het is stil in huis. 20u.47. De kindjes liggen al een dik uur te slapen. Ook Oscar. Die zich maar al te graag met zijn laatste voeding half bewusteloos dronk.
Ik schenk me dus nog een kopje thee uit en knabbel aan een koekje. Bortsvoedingsthee natuurlijk, want de melkproductie wil maar niet toenemen (hebben jullie nog tips?) en een muesli-koekje, want ik moet tenslotte op mijn voeding letten wil ik die laatste 10 kilo er ook terug afkrijgen.
En ik blik terug op mijn eerste dag "back to work". Klinkt een beetje onnozel als zelfstandige. Als je vaak van thuis uit werkt, ben je eigelijk altijd een beetje aan het werken en ben je ook tegelijkertijd altijd een beetje huishouden aan het doen. Dat is dan ook mijn "note-to-self" geweest vandaag. Dat ik een weekplanning moet maken. Zodat ik de werk-tijd en de huishouden-tijd beter kan scheiden. Zodat ik me niet schuldig begin te voelen wanneer ik het ene doe i.p.v. het andere. Zijn er onder jullie nog thuiswerkende mama's? Hoe combineren jullie dat? Werken jullie in een aparte ruimte? Of schuiven jullie de ontbijttafel even aan de kant om te werken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie