logo

logo

25 mei 2011

Saté met tandpasta.

Barbecue staat voor mij gelijk aan gezelligheid en genieten. Rijke salades gevuld met verrassende ingrediënten, verse sausjes met of zonder look, hete aardappelen in de schil… maar wat grill je voor de kinderen? Om hen bij het barbecue-gebeuren te betrekken, verzamel ik ze op het terras om hun eigen brochettes te maken. In kleurrijke potjes verdeel ik stukjes worst. Er is gerookte worst, merguez en chipolata. Tussen de worst, prikken we een blokje rode paprika, een kwart-schijfje verse ananas en een basilicumblaadje voor de geur. Krieltjes zijn ook erg handig om te rijgen. Verpak de kleine aardappelen eerst in aluminiumfolie en prik er een drietal op een stokje. Laat ze garen op de barbecue. Terwijl de satéstokjes op de grill zweten, verzin ik 3 toepasselijke sausjes. Als basis gebruik ik 4 eetlepels volle yoghurt. De eerste saus wordt gemengd met 2 eetlepels mayonaise en 2 eetlepels fijn gehakte verse munt en een scheutje gedroogde munt. We dopen deze saus: tandpasta! (Vanwege de muntsmaak kunnen de kinderen doen alsof ze tandpasta op hun worstjes eten.) Het volgende potje bevat 1 eetlepel yoghurt aangevuld met een doosje tomatenpuree, 1 eetlepel mayonaise en 3 eetlepels ketchup. Een eenvoudige cocktail valt altijd in de smaak… al noemen we onze bereiding vandaag: kabouterbloedsaus! Mijn laatste kindersaus is zoet. Meng bij 4 eetlepels volle yoghurt een banaan, een eetlepel mayonaise en een snuifje kaneel. Ik vermoed dat de apen-saus voor velen nieuw is, maar ik verzeker je pret en lege bordjes! Meer leuke tips vind je op Zesta.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie