logo

logo

4 mei 2011

Reuze bouletten met mini spaghetti.

Een makkelijke bestelling, die Emma en Stella minstens 1 maal per week op hun verlanglijstje zetten. Bij dit recept ontpoppen ze zich telkens tot enthousiaste hulp koks. Een rolt gehaktballen en een tweede breekt pasta in kleine stukjes. (je kan ook vermicelli kopen, maar het breken van de droge pasta is zoveel leuker) Om voor vier personen reuze gehaktballen te maken heb je 500 g gemengd gehakt nodig. Ik laat de meisjes verse peterselie en 2 bruine boterhammen in kleine stukjes knippen. “Mama, je mag toch niet in boterhammen knippen”, pleit Stella. “In mama haar keuken mag dat wel, Stella”, argumenteert Emma. Ik knik bevestigend. De broodstukjes en fijne peterselie meng ik met 1 ei en wat peper en zout. Twintig vlijtige vingers kneden de massa tot een homogene brij. Nu rollen we samen reuze “bouletten”. Ik breng ondertussen een pan met water en een lepel groentebouillon aan de kook, om de gehaktballen in te garen. Daarna bak ik ze bruin in wat boter. De groentebouillon gebruik ik ook om de mini spaghetti in te koken. Naar mijn smaak mag er bij gehaktballen geen tomatensaus ontbreken, maar Stella en Emma brengen hun gerechtje liever op smaak met een eetlepel olijfolie en basilicumblaadjes. Reuze lekker! (meer lekkers vind je terug op Zesta.be)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie