logo

logo

12 juni 2010

Quick & Fruity.

Ik hou het meest van abrikozen confituur. Op toast of als taartenvulling. Het combineert heerlijk met chocolade, slagroom,... Naar mijn mening kan je van alles confituur maken. De vele soorten zoete brij die mijn moeder en grootmoeder al gemaakt hebben, zijn daar voor mij het beste bewijs van. Naast de authentieke smaak van aardbeien, probeerden zij variaties met rabarber, vijg en peer, meloen, lavendel... Hoewel ik graag bak en kook, heb ik me nog nooit aan confituur gewaagd. Het idee dat het teveel roerwerk is houdt me tegen. Een week geleden werd er bij mij een zakje afgeleverd. Met de groeten van Tiense Suiker. Een goodie-bag met 3 glazen bokalen en 3 zakjes "Quick & Fruity". Met dit zakje zou ik in een handomdraai zelf confituur kunnen maken. Dat is een uitdaging on vingers van af te likken. Straks haal ik dus verse aarbeien om mijn allereerste potje te brouwen. To be continued...

1 opmerking:

  1. Ik heb dit weekend voor het eerst in mijn leven confituur gemaakt. Frambozenconfituur. Dat is twee keer geen werk. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie