logo

logo

11 augustus 2009

Van 16u. tot 20u.30.

We zijn eraan begonnen. Ik helemaal in mijn sas, want heb de meisjes even voor mij alleen. Ik pik ze op bij mammie na het werk, 16u. Rechtstreeks de koekenstad in. Ik parkeer de auto aan de toeristische kant van Antwerpen. Met mijn meiden aan de hand, huppel ik richting kathedraal. Emma ziet een koets voorbijkomen en zegt: "Ik wil ook in een koets zitten." Ik haal mijn grootste troef boven: impulsiviteit! Na 100 passen spreek ik 'Jos' aan op de Grote Markt. Hij leest het enthousiasme op onze gezichten af en glundert als hij zijn 3 passagiers gniffelend ziet instappen. "Spannend, hé mama?" weerklinkt het. Elias en Jos galopperen door de geplaveide straten van de oude stad. Ik geniet van het uitzicht, maar nog meer van de uitdrukking op het gezicht van de stil geworden meisjes. Na een half uurtje "voorbijgangers-toezwaaien", bedanken we Jos en zijn paard. Verfrist met een drankje in het gezelschap van Brabo, vertel ik Emma en Stella hoe de stad aan haar naam komt. Het doel van onze uitstap is "De Vierkanten Molen", aan het Astridplein. Daarom reppen we ons naar de auto. Ondertussen 18u. De trein heeft Johan net afgezet. 4 jetons geven ons toegang tot de magische metalen wereld van de draaimolen. Tot driemaal toe kruipen we op de rug van een sprinkhaan en krabben we achter de oren van een reusachtige buffel. Een aanrader. De dag wordt afgesloten met een etentje bij Wagamama. De meisjes trachtten nog de kunst van het "met-stokjes-eten" onder de knie te krijgen, maar de pijp is uit. Op de terugweg is het nog heel even dolle pret. Tot beiden uitgeteld onder de lakens duiken en verdrinken in een zoete slaap. Morgen doen we verder! 

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie