logo

logo

14 april 2009

Dinsdag.

Terwijl ik wat surf, op zoek naar leuke tuindecoratie, spelen Emma en Stella samen. Het heeft even geduurd alvorens ze een spelletje vonden waar ze beiden zin in hadden. "Ik ben de mama en jij de baby", klinkt het. Grappig toch dat kinderen al op jonge leeftijd dat rollenpatroon willen overnemen. Ik hoor mezelf in Stella's uitspraken. Met een half oor volg ik hun verhaal vanuit de keuken.  Ze doen me glimlachen. Af en toe stormen ze naar me toe. Als jonge katten die met hun vers gevangen muis fier komen pronken. Eerst heb ik het niet door, maar na een paar verschijningen, besef ik dat ze steeds meer kledingstukken uittrekken. Nog zo'n gekke gewoonte van mijn dochters. Het liefst lopen ze een hele dag naakt rond. En toch dansen ze dan in de mooiste baljurken of zijn ze plots postbode met een blauwe jas en pet. Ik hou van hun verbeelding.

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie