logo

logo

5 januari 2009

Eerste schooldag.

Ik was heel het weekend zenuwachtig. We hebben een heleboel voorbereidingen getroffen samen. Nieuwe boekentas van haar peter, nieuwe kleren in de solden, nieuwe brooddoos onder de kerstboom... nieuwe routine...dus ook nieuwe kalender. En vandaag was het zover. Stella's eerste schooldag. Ze keek er zo naar uit. Vanochtend nog dansend in de verse sneeuwvlokken. Met een glimlach waar mijn hart van brak. We hebben haar tot aan de deur van het klasje begeleid en aarzelend stapte ze haar nieuwe omgeving binnen. Veel kindjes. Veel speelgoed. Stella greep al snel naar een puzzel. *zucht* Het loopt goed. Even later moest ik afscheid nemen. Ik vertrouwde haar klamme handje aan de juf toe. Het mocht niet baten. Ze bleef achter...met tranen...waar mijn hart van brak.

1 opmerking:

  1. Ha die Valerie! Leuuk idee vanwaar haal je die naam toch ;-) tof.
    Bij ons gaat het er al wel iets anders aan toe. Den oudste maxim aan t blokken voor zijn eerste univ examens, Lotte zit naast mij naar de slimste mens te zien en de kleinste, toch al 11 slaap lekker, hoop ik toch.
    Tot in de draai :-)x
    bruno

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Altijd leuk om van je te lezen!
Groetjes, Valerie